21 Nisan 2010 Çarşamba

Son söz olur da son şarkı neden olmasın, kütüphane yerleşimine distopik yaklaşım


Evet sorarlar mahkuma son bir söyleyeceğin var mı diye!
Geçenlerde nerede okuduğumu hatırlayamadım Mançester'de bir radyo dj seçmelerinde adaylara sorulan soru aklıma düşürdü bu soruyu

Orada sormuşlar tamam biz diyelim ki seni işe aldık ve sana tek şarkı çalıp sunumunu yapma izni vereceğiz buyur meydan senin misali
Kitaplığımı yerleştirirken F451'i gördüm ve sağlıklı, huzurlu bünyem şu anons geldi:

What if you had no right to listen, play or sing?
''Dünya halkı evren imparatorluğu kötülük analizi çalışmaları sona ermiş ve nihai karar olarak tüm kötülüklerin, anarşinin kaynağı olarak müzik bulunmuştur. 01.05.2010 tarihinde tüm dünyada müzik dinlenmesi, dinletilmesi yasaklanacak olup, tüm müzikçalar vs aletlere, enstrümanlara yönetimimizce el konulup yakılacaktır.''

Evet duydunuz zilin sesini: İmparatorluk kararları delme, imparatoru germe derneği olarak soruyoruz
''tüm dünyaya son bir şarkı dinletme şansınız olsa ne dinletirdiniz?''

Yanlış duymadınız o an tüm evrende tüm yayınlar susacak ve sizin seçtiğiniz şarkı çalacak tüm radyo, tv lerde ve aklında insanlığın, yıkılana kadar bu kahrolası imparatorluk bu müzik kalacak.

Ben beleşe konmamak için bu listede sizden birşey daha isteyeceğim.
O parçayı nasıl bir atmosferde, kim söylesin, neler olsun neler olmasın gibi alt metinlerle desteklerseniz
 işitsel olmasa da görsel olarak zenginleştirmek isterim.
Bir de bonus olarak istediğiniz son şarkıya göre Şarkı Falınıza bakacağım.
Hadi bakalım okuyucu ekibi, çekinmeden yazın da çabucak bitsin.
Etrafınızda da bu soruyu sorup, sorunun cevabını ona ait bir rumuzla yazabilirsiniz!

Durum budur. Ben sözel olarak anketime başladım. 4 kişi verdi seçimini. Aldığım ilk tepkiler için bir FAQ(SSS) bölümü ekliyorum. Sağlıcakla

FAQ (SSS)

1. Başka işin gücün mü yok?
Bu ara doğmamış tavuk cıyırtıları arttı. Susturmak için zaman harcıyorum

2. Birden fazla şarkı seçebilir miyiz?
Sen seç yolla ben birini koyarım

3. Şimdi ölmeden önce son şarkımız değil mi istediğin?
Ölüm mölüm yok. Ölüp te seçtiğin olası iğrenç/muhteşem şarkının utancından/gururundan kurtulmak yok. Hatta 90 yaşına kadar yaşayıp aaa işte o son şarkıyı dinleten human being diye gösterileceksin parmakla.

4. En sevdiğimiz olsa?
Siz bilirsiniz. Bu en çok sorulan soru oldu. Bana göre en sevdiğiniz şarkı sizi anlatır biraz. İsteğin hayatlarında son defa müzik dinleyecek kişilere kendinizi anlatmaksa hay hay. Ben en sevdiğimi değil de kimse bunu dinlemeden bu cezaya katlanmasına odaklandım daha çok. Ama platform özgür, ne isterseniz

5. Nasıl katılacağız? Anonim yazabiliyor muyuz?
Aşağıda yorum bölümünden ister kayıtlı takipçi ister anonim olarak şarkınızı yazın. Kendinize bir mahlas seçin(eğer ben adımı sanımı bırakmam'cıysan). Bu kadar.
Örn: başlat>>>internet browser>>>>>santa_bora fm gugılayz>>>ilgili yazı>>>>yorum tık>>>>> ehehehe benim şarkım küçük ibo'dan ayrılık acısı rumuzum: allah belamı versin>>>> publish your comment tık to OK.

6. Ödül var mı ödül?
Hı hı var var. Plaket verecem

7. Ne kadar zamanımız var?
1 mayıs diye düşündüm. Katılıma bağlı. Şimdilik 4 oldu. 4 daha sözünü veren var. En az 10 kişi olsun. Listenin adını Last Ten Scream koymayı planlıyorum. Sorunun cevabı till 10.

Şarkı falı: Bir bünye insanlık alemine bu şarkıyı dinletmekle ne amaçlar kompozisyonu


Terms Of Use:
Şu ana kadar tarafımdan fikrini paylaştığı için kimse dövülmemiştir, dövülmeyecektir.

6 yorum:

indis dedi ki...

çok şık bir giriş olmuş da canım çıktı şarkı düşünmekten!!

Adsız dedi ki...

o senin şıklığın:)D

az bile sana muse tavsiye ederim:)

hayrın olur vatana, millete, evrene

indis dedi ki...

bbbööööööööööööööğğğk

not: bu çok şık olmadı farkındayım :)

Adsız dedi ki...

''awareness is ok'' mişş

bu arada bu efektini sevdiğimi belirtmiştim. yalnız görseli eksik

indis dedi ki...

şarkımı gönderdiiiiiiiiiiiiiiim. üzerimden tonlarca ağırlık kalktııııııııııı

Adsız dedi ki...

8 etti ama liste tam cümbüş, hadi hayırlısı