27 Nisan 2011 Çarşamba

İfade yok, ruh yok

Birisiyle konuşmaya, görüşmeye vs vs yüzü olmamak fiilini düşündüm bugün.

A: benim x ile konuşmaya yüzüm yok
B: neden ne oldu ki?
A: şöyle oldu böyle oldu
B: hmmm (iç ses, ohaaaa, bir de yüzüne bakabilseydin, yuhhh) ne yaparsın abisi sağlık olsun...

Bu örnek bir diyalog, sıkıntım mesela A burada bilinçliliğin doruğunda, fakındalık full, B' ye de bunu anlatıyor; peki mesela bu nasıl bir olaydır ki A ve B aynı şekilde sosyal ilişkilerine devam edebiliyor. Bu olayı ben çözemedim kafamda, misal X harcanabilir bir kişi olduğundan böyle gözler yumuluyor desek ben mesela görüyorum B'ler X'lerle gayet samimi devam edebiliyor. Yani idare ediyorlar desek tanıdığım B'ler var, hiç de kötü niyetli kişiler değil, ahlaki fleksibilite yoluyla sosyal süreklilik mi sağlanıyor acaba. Dedim ya çözemedim, yani birisi birisinin bir daha yüzüne bile bakamayacak şey yapıyor, ama bu olaya bir kendi devamlı, bir olayı yaptığı kişi, yapanı görünce bozuluyor, ama yapanla yapılanın ortak kişisi...

Kıssadan hisse ben de B olmak istiyorum, yani meyilim o yönde.Böyle çevrenin ne iyi adamdır dediği ifade yok ruh yok gibi.


"etrafımda hep tanıdık yüzler,
yıpranmış yerler, yıpranmış yüzler,
aydınlık ve erken bir gün yarışları için,
hiç bir yere gitmezler,

gözyaşları gözlüklerine dolar,
ifade yok, ruhlar yok,
çevirdim kafamı, kederimde boğulmaya,
yarın yok, yarın yok,

bir tür eğlence buldum bunu,
bir tür keder, üzüntü,
içinde öldüğüm rüyalar,
en iyileriydi, şimdiye kadar,

sana söylemek zordu bunu,
hem, üstlenmek zordu,
daireler içinde döner insanlar,
buradalar,
deli dünyada, deli dünyadalar,

çocuklar bekliyorlar güzel günleri,
"mutlu yıllar", "iyi ki doğdun",
her çocuk anlıyor, "oturup dinlemeyi",
"oturup dinlemeyi",

okula gittiğimde ürkektim,
kimse bilmedi beni,
"- öğretmenim, söyle bana ödevimi!"
gör beni, gör yüreğimi!"

bir tür eğlence buldum bunu,
bir tür keder, üzüntü,
içinde öldüğüm rüyalar,
en iyileriydi, şimdiye kadar,

sana söylemek zordu bunu,
hem, üstlenmek zordu,
daireler içinde döner insanlar,
buradalar,
deli dünyada, deli dünyadalar."

Hiç yorum yok: