28 Temmuz 2011 Perşembe

İ-GIZ

Kel alaka konular, genel yayın  yönetmeni olarak, bu akşamki konum, apple.

Bilen bilir, ben sağlam bir i-phone karşıtıyım, bunun markasal bir geçmişi yok, i-pod çıktı ilk alanlardanım, mac-air çıkmadan sıraya girdim, aldım. Şu an hedef kitle, apple'ı elma zannederken, az bir geçmişimiz vardı kendisiyle. Fakat i-phone'a hiç ısınamadım. Bunun sebebinin şöyle metaforize edebilirim (metaforize etmek ne ola ki?) şimdi lahmacun lezzetli bir yemek, yalan mı? Hayır. Ama genel olarak geçmişten gelen, son yıllarda, veya son on yıl demek daha doğru, azalan, bir negatif sosyal algı vardır, lahmacuna karşı, temsil ettiği atfedilen sosyal tabakaya yönelik, yok, lahmacunla, viski içmek, tavana çiğ köfte yapıştırmak, arada kalmışların gıdası gibi. Şimdi çok yok, kız arkadaşı, karını tak koluna git, lahmacun yemeye, ben gençken öyle değildi o işler, ıyyyy lahmacun mu? tepkisi alırdınız. Şimdi lahmacun kötü bir yemek mi? Hayır, hatta iyi yapılırsa dadından yinmez, fakat, bilinç altı hep bir dürter, oğlum yapma etme. işte i-phone da öyle benim için, tamam iyi telefon deniyor ama bana ifade ettiği, alt metininde barındırdıkları hep negatif, o benim ayfonum var ruh hali var, şimdi detaya girsem, on sayfa yazı olur, işte o ruh hali benim manevi red sebebim.

Şimdi gelelim teknolojik kısmına, ulan ortaokuldan beri, bu teknoloji işine merakımız var, ilk okuldan komodor, orta okuldan amiga, liseden plus çocuğuyuz, belki gerçekten kafası basan onlarca adamla bu telefonun overrated olduğunu tartıştım, siz telefona onca para veriyorsunuz, daha sonra çatır çatır aplikasyona, ve bana hep telefonu överken bu app. lardan bahsediyorsunuz, bu deli para verip, bmw alıp, sonradan para verip taktırdığın ses sistemi ile veya koltuk döşemesi ile övünmek gibi. ama hiç anlaşamadık, yok öyle yok böyle.
Bu kadar şeyi neden yazdım, adamın biri çıktı sözlükte bir yazı yazdı, bak yıllardır anlatamadığımı bu kadar mı şahane anlatır birisi, dün koltuktan aşağı düştüm, okuyunca, depeyi zamanından beri bu kadar böğürerek güldüğüm azdır, acaba bende mi sorun var diye teknoloji konusunda üstün saygı duyduğum, kendisi de ayfon 4 kullanıcısı olan, hasan abi'ye gösterdim, o benden beter devrildi ki ben gevşek adamımdır o buz adam. ahanda bu entry, ki bunu anlarsan tamam kardeş sen iphone kullan bana ilişme de, ama bu ne yahu, küfürlü müfürlü, nesi komik ki, diyorsan kardeş sen git, samimi söylüyorum, aselsan vardı, 1919 diye modeli vardı ondan kullan.

Bu coverı ne güzel olmıuş, bana soğuk bir kış günü asansör önü bir dialog hatırlattı, muhatabını, yukardaki lahmacunculardan ayrı, gayrı tutarım;

Hiç yorum yok: